Det där med bloggar...

Det är inte lätt att ha två bloggar, men kan inte bestämma sig för vilken man ska bry sig mest om. Min andra blogg, som är äldre än denna, känns som om jag vill lägga mer tid på för den är äldre, har fler inlägg, men denna har mer smarta finesser (som att man kan ha ämnen) och ligger dessutom på en .se adress. Men jag vet inte…vi får se vad som händer.
Den andra har jag ju länka till från bloggportalen.se och där kan jag inte ange bägge bloggarna. Det tycker jag är lite dålig stil. Men det kanske bara är typ jag som har fler än en blogg :S 
Men så har vi ju planen att göra om den ena till engelska, vad nu det ska vara bra för. 
Men egentligen, varför har en online dagbok ändå? Jag menar; Vad är meningen med att ”lägga ut sina erfarenheter” på webben? Visst det finns alltid de som får uppmärksamhet i sina bloggar.
Bloggare som blivit en typ av kändisar. Sedan finns det sådana som jag, som bara skriver och skriver och skriver och ingen bryr sig. Inte för att det ska vara orsaken, men jag blir ganska depp av att ingen verkar läsa eller bry sig.
Min andra blogg har i alla fall tre personer läst, det vet jag för de har gett den poäng på bloggportalen.se. Tack ska ni ha, jag menar det, det är kul att bli uppmärksammad. För skämt och sido, allvarligt, man skriver en blogg för att få uppmärksamhet. Varför skulle det annars finnas sp många bloggar av vanligtfolk som leker att de är krönikörer och genomskådande av mänskligheten och vardagen. Varför finns det annars så många bloggar av människor som försöker vara smarta, snygga och intressanta?
Det är bara ännu ett sätt att försöka få uppmärksamhet, och jag erkänner; Jag är en utav dem. Jag vill ha uppmärksamhet, jag vill att folk ska bry sig, tycka att jag är bra, smart och duktig fast jag egentligen är ganska alldaglig. 

Och allvarligt, du kan ändå inte utgjuta hela ditt hjärta inför öppne publik på dessa sätt. Tänk om någon du känner skulle läsa, bli sårad eller får veta någon som de inte bör veta?Som att det finns en viss, specifik orsak till varför jag och Calle gör den här lyx Finlands resan nu i januari. Men att jag inte kan berätta det för någon av våran familj eller våra vänner ännu. Men ändå, den kommer ändå inte bli som vi tänkt oss, för jag kommer ha mens de dagarna och hur kul är det att bada bastu eller bubbelpool när man har mens? När man inte kan mysa till det som man vill i bubbelpoolen för att man har mens?

GUUUD vad jag är butter över det! Nej, nu ska jag försöka plugga lite inför tentan som jag har på måndag som jag inte ser fram emot.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0