Så var det beslutat

Ja. Jag måste trots allt skriva om detta. Även om jag redan öppnat min blogg med ett inlägg.
Men detta är en stor grej. Mycket stor.

Ja, så var det beslutat, så var det officiellt.
Hogwarts.nu lägger ner den 15/12.
Detta var inget nytt för mig och kom inte heller som en överraskning,
jag var blad de första som fick veta detta och personligen hade jag tyckt
att hogwarts borde ha lagt ner för länge sedan. I mina ögon fungerade det inte längre.
Det var bara buggar, och saker som inte fungerade, medlemmar som bara var till för att
störas och prefekter och o-män som inte kom överens.
Hogwarts.nu var aldrig gjort för att bli så stort som det har blivit och dess
administration har inte vuxit och utvecklats på samma sätt eller i samma takt som själva sidan.

Ändå känner jag en stor sorg över detta. Delvis över att hogwarts ändå i nästan sex år
varit en sådan pass stor del av mitt liv. En del av mina bästa minnen är från den tiden då
Hogwarts.nu startade.
Hade det inte varit för Hogwarts.nu hade jag heller aldrig träffat Henrik, Malin, Peter och Mattias m.fl. som alla blivit bland mina bästa vänner.

Jag känner även en stor sorg för att jag först nu insett vad Hogwarts.nu betytt för så många.
Jag har inte sett det förut, alldeles förblindad av "stör"-elever och prefekter som betedde sig som dagisfröknar.
 
Jag har också först nu insett hur unikt och speciellt hogwarts.nu var.
Det finns nästan bara flirt-comunities nu för tiden. Och är det inte det så är det special
comunities som enbart är öppna för en viss typ av människor med en viss typ av intressen.

Jag vill bara säga några sak till alla er som är besvikna på att Hogwarts.nu lägger ner:
Jag vet att Hogwarts.nu har varit en stor del av era liv. Det har det varit för mig också.
Men ibland, ibland fungerar vissa saker bara inte, det är den mänskliga faktorn, giriga företag
eller bara att någon inte orkar kämpa längre.
Jag är glad och stolt över att ha varit med och skapat Hogwarts.nu, glad och stolt över att Hogwarts.nu
har varit en platts där så många fått hjälp och stöd genom svåra tider i sina liv.
Jag är glad och stolt över att se alla de medlemmar som finns där, alla fantastiska individer med egna personligheter och egenskaper. Personligheter och egenskaper som har fått frodas och utvecklas på Hogwarts.nu

Jag hoppas att ni inte är för besvikna, för ledsna eller för arga över att Hogwarts.nu lägger ner.
Jag hoppas se alla er på Fenixforumet och jag hoppas att Fenixforumet kommer att bli en god ersättning för Hogwarts.nu och att den kommer att ge lika många samma hjälp och stöd i framtiden som Hogwarts.nu har varit för er.

En stor kram till er alla.
Jag älskar er. Med Kramar och Kärlek Åsa, Dragonmind


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0