Terry Pratchett har Alzheimers

Jag gråter, ja, jag gråter. Det är pinsamt och patetiskt, men när jag läste denna nyhetet började jag att gråta.
Varför? Jag känner inte ens människan! Men han är en av mina favorit författare, och hans böcker har skänkt mig mycket, så mycket. Kanske är det också för att jag har erfarenhet av vilken jobbig och påfrestande sjukdom som alzheimers är, både för den sjuke och de sjukes närstående. Jag vet inte.

Detta må vara en gammal nyhet, det har varit ute på W3 sedan 13/12 men jag fick veta det först nu.

Hur som helst. Jag hoppas att sjukdomen inte kommer att gå hårt ut åt honom eller hans familj, och jag hoppas att han länge kommer ha kvar förmågan och glädjen att skriva. Om så inte annat så för sitt eget höga nöjes skull.
Jag har i varje fall träffat honom två gånger. Jag får glädja mig med det.

Läs mer om det på BBC-rapporten

Kommentarer
Postat av: Gealach

Ja, visst är det hemskt? Jag blev också ledsen...

2008-01-04 @ 18:03:15
URL: http://gealach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0