Request och Rättsravning

För ett (bra) jag sedan lade jag ut en novell i Fenixforum, den hette Angelas berättelse (och jag kommer sedermera lägga ut den här också) och utspelar sig i mitt Vargkrönikan universum.
Detta skrev jag i beskrivningen om ämnet och fick ett svar bland de som läste den;




Irma Brookbear
post Jan 31 2007, 19:40




:O Amagaad, jag läste ju vargkrönikan en gång i tiden, vad hände sen?! Nu fick jag ju lust att göra det igen! iik!


Detta gav mig glädje för det innebar att... jag var requestad!
Så jag plockade fram Vargkrönikan på min dator och började damma av den lite för att sakta men säker lägga ut den på fenixforum.

Med det påmindes jag om att en kompis till mig höll på att korrekturläsa den. Och jag fick genast fart att börja påminna henne och tjata på henne att få det klart så att jag kunde skicka in den till något förlag.

Säga vad man vill, men jag vill åtminstone ge den en chans!
Så lisa läser och rättar för fullt och jag...jag ska samla mod att ringa till lite förlag och höra hur det går till när man skickar in ett manus, hur och vart man ska skicka det, och hur lång tid det tar innan man får svar.

Jaja, så vet ni det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0