När jag blir gammal då ska jag bära lila.

Ibland surfar man bara för skojs skull. Ibland letar man efter något vettigt och ibland letar man efter något ovettigt.
Jag håller på att sammanställa en önskelista (tänkte att jag för en gångs skull skulle ha en) och letade efter nya titlar från min favorit författare Terry Practhett.
Jag upptänkte att det var dags att börja invänta ännu en bok i Tiffany Aching serien. Den går under arbetstiteln "When I Am an Old I Shall Wear Midnight".
Under beskrivningen av boken förklarades det att titeln var en lättare parafras på "Warning- When I Am an Old Woman I Shall Wear Purple" vilket är en dikt skriven av Jenny Joseph som tydligen är rätt spridd i UK.

Jag kollade upp den dikten och hade en rätt kul stund medan jag läste den. Nu vill jag dela med mig av den till alla er.

Så öppna länken och njut av den:
 

Warning - When I Am an Old Woman I Shall Wear Purple av Jenny Joseph


Kommentarer
Postat av: Carin

Den dikten har jag läst för ganska så länge sedan, då jag var i din ålder (tror jag), men den gången så påstods den komma från danmark!!! Hm troligen översatt från engelska då kanske.. Men den är bra mycket rolig - ngt att ta efter kanske ;)

2007-10-12 @ 17:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0