23 dagar kvar till BF

Nu är det ca tre veckor och 23 dagar kvar till BF!
Det vill säga beräknat sedan får vi se hur pass det stämmer.

Jag kräktes i morse. Jag har mått småilla nästan hela min graviditet men det är flera månader sedan jag kräktes. Men som sagt, i morse bröts trenden. Flingor, mjölk, frukt och juice, allt kom upp på nytt.
det är i alla fall intressant att jag nu kan min kropp så pass att jag kände rätt snabbt att nu du, nu kommer det upp.
Så hittills idag har jag bara fått i mig en bigarrå som fått stanna i magen. Mina SeaBand från apoteket har åkt fram på nytt så jag ska se om jag inte får i mig lite mat senare idag.

Jag har även börjat få karpaltunnlar i fingrarna. det gör väldans ont och är väldigt obehagligt. Men eftersom det bara är ungefär tre veckor kvar (give or take) så kan jag nog överleva et. 
Min syster som är någonstans kring vecka 17-18 har redan fått det. Stackaren. Men så har hon fått sådanadär skenor så de ska väl hjälpa lite. 

Ja, vi ska alla ha vårt kors att bära. Vissa går upp det tredubbla i vikt, andra får karpaltunnlar i hela kroppen, andra mår illa och vissa har medicinska problem från tidigare som förvärras av graviditeten.
det får en att ogilla de där som har helt smärtfria graviditeter något ganska enormt. Men, vissa har tur och livet är inte rättvist. Och så där är det.
Det är tur att man har en sambo som man kan beklaga sig för och som kan tycka synd om en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0