Björnbärspaj

Jag har nu hämtat mig från attacken mot björnbärsbusken vid ån. Jag hade in lite mini tagg i höger tumme som satt i fram till i går kväll då jag med hjälp av en nagelsax och en pincett lyckades fördriva den saten!

Men Björnbärspaj blev det!

Här är den innan den fick sitt lock och åkte in i ugnen.



Ogräddad björnbärspaj

Min sambo ville att jag skulle göra pajen på "amerikanskt vis" det vill säga med ett heltäckande deglock, som pajerna i pushing daisies, jag var inget vidare på att få deglocket att hålla när jag skulle lägga på det, så det blev några hål.
Men här är den i alla fall, färdiggräddad och klar!



Gräddad björnbärspaj

Den blev lite bränd i kanten, men den smakar däremot riktigt gott. Synd att vi just denna vecka ska börja leva sunt.  :(
Ni vet: inget socker, ingen läsk, godis eller choklad, inget alkohol, inga cigaretter. Alkoholen klarar jag mig gott utan och cigaretterna är inte min huvudvärk, men sockret kommer att bli svårt. 

God natt på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0