Snutte saknad

I går kväll hade det värsa hänt. Snuttsen Valen Valle var borta! Spårlöst!
Jag och Calle vände upp och ner på lägenheten, han fanns ingenstans!
Jag som alltid varit så nogrann med att hålla koll på Charlie när han springer runt med Valen Valle så att jag ser vart han gör av den...men i går föll min koncentration, av någon orsak. Senast jag såg den var den med Charlie i hans säng, men där är den nu inte.

Som grädden på moset så har snuttefilten Val i Vatten utgått ut Leklyckans sortiement! Och de ha ringen kvar. Detta vet jag för jag ringd eom det i förra veckan, medveten redan då om behovet av att ha en extra ifall originalet försvann.

I dag får vi vända upp och ner på lägenheten igen, för säkerhetsskull.
Jag vet inte vart Valle kan ha tagit vägen annar. Charlie har inte haft med sig honom ut, det vet jag!

Snutte favoriten Valle från snuttefilten Val i Vatten.


Uppdatering:
Vaöen Valle är nu upphittad. Hans husse hade lagt honom i vinkylaren i stekpanne-skåpet.
Allt är nu åter frid och fröjd i Lerum. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0