Murder on the Dancefloor

Jag vet inte vad det var med mig i går kväll. Jag var ute med Lisa och hennes sambo och några vänner på det lokala vattenhålet. De har något som de kallar 28+ varje sista fredag i månaden, och även om jag inte är 28 förrän i december så är det kul att gå på, för det är en av de få gånger som det verkligen är folk där.

Men jag vet inte vad det var med mig. Jag slutade dricka vid tolv och gick hem vid halv ett och är nu hemma och redo för sängen kl ett.

Det var inte det att jag inte hade trevligt, det hade jag. Men jag vet inte. Det var inte Lisa, det var inte Magnus, inte Lena eller matts eller någon annan. Jag hade trevligt. Men jag kände inte för det.

Igår såg jag fram emot det, men inte i morse. Det kan vara det som låg kvar och tryckte. Jag hade egentligen inte lust, och det suger.

Eller så känner jag alldeles för många onödiga och opåkallade krav på mig nu som mamma. Jag kan inte komma hem för sent, inte vara full, inte vara bakis. Men hallå! Jag har en sambo som ar hand om allt i morgon bitti! Jag vet inte ad det är med mig. Jag fattar inte vad jag fått allt ifrån, att jag måste vara mogen, nykter och överdrivet ansvarsfull. Jag har en sambo som kan vara det i kväll och i morgon, Jag är det alltid annars, någon gång får jag väl slappna av.


Kanske var det bara så att jag innerst inne inte kände för det igår.

Jag vill kunna festa i bland trots att jag är mamma.

Det har jag väl rätt till? Utan att känna mig dålig, behöva räkan drinkar och timmar för att inte vara bakis dagen därpå. Man har rätt att släppa loss ibland.

Nej nästa gång får vi gå ut på stan, då kanske jag kan slappna av lite mer.

Jag vet inte...

Och så fungerade inte Internet heller.



Jaja, rock on!


Kommentarer
Postat av: carin

Inte lätt det där. Du behöver inte vara så "ansvarsfull" jämt. Glöm inte bort dig själv :)

2009-03-02 @ 15:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0