Kids, dond't do this at the Club

En polare ringde mig i går kväll och frågade om jag ville komma till henne på det lokala vattenhålet.
Jag tackade glatt ja eftersom det är skönt att komma ut då och då.

Så jag satte i mig lite mat och stack dit.

Vi hade trevligt, drack lagom och pratade om Sims 3, film, musik. Jag lärde mig ett nytt trick med min mobil och hittade en 500 lapp på dansgolvet.

bild på shottarEfter en liten stund dök det upp några andra besökare (det lokala vattenhålet brukar vara ganska tomt) och mina kompisar hade träffat dem förr. De satte sig hos oss och pratade, inget fel i det, vi är sociala och trevliga människor.
Men så böjar damen i det nya sällskapet att bjuda oss, Xider och shott och mer shott.
Jag kan med gott samvete säga att jag blev ganska berusad, vilket ör imponerande eftersom jag själv bara betalade för tre Xider.
 
Jag mot oförskämt bra idag, bara lite trött och sliten och en orolig mage (nej, jag har inte stått med huvudet över WC-stolen idag), men det hade jag redan innan jag började dricka igår.

Vad jag dock frågar mig är; Varför tar man emot alkohol som man inte borde dricka bara för att man blir bjuden?
Jag drack nog ca sex stycken shottar igår. Jag brukar aldrig dricka så mycket shott, och det var dessutom länge sedan som jag var ute och drack, så jag borde inte tåla särskilt mycket. 
Jag skulle aldrig ha druckit så mycket om inte den här människan hade bjudit mig. Man vill inte vara otacksam, dessutom kände jag mig säker så det kände sinte farligt att ta emot. Lisa och Magnus var där, och jag hade inte långt hem. Dessutom känner vi ägarna av baren ganska väl så de killarna hade nog lite koll på oss. Men ändå; Man ska inte ta emot när någon som man inte känner väl bjuder, det kan vara det sista som man gör.
Särskilt inte sex stycken shotts.



Nu gick det bra och jag kom hem i ett stycke och oantastad. Men jag känner mig både dum och lättrogen som tog emot så mycket alkohol.

Jag är bara glad att jag hade trevligt, mår bra idag och är 500kr rikare. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0