Bull på Facebook

Jag fick detta meddelandet på Facebook idag:

Facebook har nyligen blivit mycket överfulla, det har många
medlemmar
klagat över att Facebook håller på att bli mycket långsam.
Uppgifter visar att orsaken är
att det finns för många icke-aktiva Facebook medlemmar och
å andra sidan också
många nya Facebook-medlemmar.

Vi kommer att skicka det här meddelandet runt för att se om
medlemmarna är aktiva eller inte. Om
Du är aktiv skicka till minst 15 andra användare
 använda Kopiera + Klistra in för att visa
att du fortfarande är aktiv. * De som inte skicka meddelandet
 inom 2 veckor
kommer att tas bort utan tvekan att skapa mer utrymme .*

Skicka detta meddelande till alla dina vänner och visa mig att
du fortfarande är aktiva och
du kommer inte att utgå.

Grundare av Facebook,
Mark Zuckerbe


Personligen tror jag att det är bull och bara ett simpelt kedjebrev. Om det varit frågan om .."skicka tillbaka till mig så jag ser att du är aktiv" ok, men nu "skriv till alla dina vänner...".
Hur i hela svedala ska de vet aatt jag skickat till mina vänner?

Men jag skickade ändå vidare det för säkerhetsskull, feg som jag är, man vet ju aldrig.



Kommentarer
Postat av: Simon

Haha jaa nu har du förmodligen gjort 15 pers till oroliga och som säkert också skickar vidare det där. Jag fick ett sånt, men jag skiter i det. Får se vad som händer. Facebook bör definitivt använda proffsigare sätt ifall de vill ta reda på vilka som är inaktiva. De kan nog snarare se hur ofta man loggar in.

2009-10-12 @ 23:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0