Hänt sen sist

Det är nu hundra år sedan jag senast skrev (förutom inlägget om Facebook nu i morse) och det har under den tiden hänt mycket som jag känner att jag borde kommenterat eftersom det ändå betytt saker för mig.

Som alla vet dog Michael Jackson den 25/7 (MåHanVilaiFrid). Ett färgsprakande men tragiskt liv har nått sin ände.
Jag var personligen aldrig något större MJ fan men jag hade inget emot honom heller och uppskattade honom som musiker och låtskrivare, dessutom gjorde han grymt häftiga videor. Jag trodde aldrig på de många elaka ryckten som spreds om honom och jag respekterade honom som en människa.
Jag tycker att det är både tragiskt och respektlöst allt som hänt omkring och efter hans död. Dragandet i barnen, alla ryckten om hans död (självmord, mord eller fake) så som det alltid blir när en stor stjärna dör.
Jag håller med om det som så många andra sagt att han nog var våran sista stora stjärna. Våran sista myt som gick hädan. Få av dagens artister kan nå upp till den legendariska nivå som han ändå hade. Det är väl Madonna då, som nu är den allra sist STORA.

Jag har fått ett nytt intresse, Avatar the Last Aerbender, jag har i veckorna sett alla tre sesångerna av serien på surf the schannel och jag är mäckta imponerad. Både välskriven, fint tecknad och genomtänkt.
Vi får se vad Shyamalan lyckas göra med den när den första sesången blir spelfilm.

Charlie går nu, mycket bra, han till och med springer lite lätt. Fast han säger inte några ord än, men det hade jag inte väntat mig heller. Han fyller ett år  om lite mindre än en månad.
Det är svårt att tänka sig, ett år. Har jag varit mamma så länge? Det är inte riktigt klokt.
Han är min egen lilla going, trots att vi haft några jobbiga nätter då han vaknat stup i kvarten och grinat och han velat kliva upp redan klockan fyra på morgonen.
Han förstår i alla fall vad "nej" betyder och kan använda det själv. Eller ja, han kan säga  "nänänä" och vifta med fingret, men det är så vi har gjort mot honom när han gjort något som han inte får. Och nu gör han det mot oss när han gör något som han vet att han inte får, eller det är något som han inte vill göra, som att dricka saft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0