Äventyr på Tradera

I veckan har jag haft några intressanta tradera erfarenheter. Både roligt och irriterande!


Kappahös vintage stories, den likla/råsa klänningenDet började i tisdags då jag inväntade slutminuterna på en klänning från kappahls vintage stories kollektion som jag ville ha. Jag var, föga förvånande, inte den ende som ville ha den. Den hade lagts ut med utropspriset  175kr, och samma dag som auktionen skulle ta slut var budet uppe i 100 kr över utropspriset. Under de följande minuterna, de sista 20 innan auktionen var avslutad hände något intressant. Jag budade, andra budade, inget konstigt i det, men den hysterin som en del av budarna uppvisade var…nästan skrämmande! Själv slutade jag buda strax efter att budet gick över 400 kr och redan då tvekande jag inför priset. Men som sagt jag slutade och tittade bara på hur priset vara steg och steg. Den som vann fick ge 531kr plus frakt. Detta resulterade i att personen i fråga tjänade… 30kr på sitt köp i jämförelse med vad klänningen kostade i affären.
Blev jag besviken för att jag inte van den? jo det är klart. Men om jag ska ge över 500kr för den kan jag lika gärna köpa den kontant i affären.


Jag vet inte hur andra tänker, men själv bjuder jag på tradera av två orsaker.


 1) Vissa saker går bara att få tag på där eller enklast att få tag på där (som det Arven halsband som jag köpte på tradera) och 2) jag kan få dem billigare än i affärerna. Tjänar jag inte på affären så kan det vara.


 Jag hade inväntat den klänningen på tradera för att få tag i den billigare än i affären. Men det sket sig ju.  Alltså åkte jag dagen därpå in till Götet och letade upp en butik som fortfarande hade exemplar av den klänningen (den har gått åt). Jag fick ta en storlek större, men det är helt ok för mig för jag fick den =)


 

Mitt andra tradera äventyr handlar också om Vintage stories. Jag bjöd på en liten dräkt som jag tänkt eatt min systerdotter skulle passa i. Den hade utropspris 89kr men jags lutade att buda vid 130. Varför?  ”Reservationspris ej uppnått”. När tiden för auktionen gått ut fick ingen kläderna eftersom reservationspriset ej hade uppnåtts. Seriöst? Varför ha en auktion? Då kunde de väl ha ett ”köp direkt” pris istället?


Den ligger ute igen, och priset är redan upp i 166 och… surprise: reservationspriset ej uppnått.

Gå och häng er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0