Frost

BOKTIPS!

Nu ska jag tipsa er om Frost av Maggie Stiefvater.
Ytterligare en i raden av ungdom romaner om förbjuden-kärlek-med-övernaturliga-inslag.

Frost (Inbunden)15+   av Maggie Stiefvater



Varje vinter håller Grace utkik efter vargarna, framförallt sin varg. Hon minns honom från för många vintrar sedan då hon blev attackerad av vargarna, men han räddade henne. Hon minns hans vackra gula ögon.

Sam lever två liv, om somrarna är en ganska vanlig kille, men varje vinter, när temperaturen faller förvandlas han till en varg. Då vågar han närma sig henne, titta på henne, vaka över henne. Flickan som han räddade för flera vintrar sedan.

En dag korsas deras vägar, flickan som betraktar vargarna, och pojkvargen som betraktar flickan och heta känslor som legat och pyrt under ytan hotar att slå ut i full blom.
Grace inser genast att han inte kan vara någon annan än hennes varg, men hur är det möjligt?
Sams känslor inför att äntligen stå öga mot öga med Grace är splittrade, för samtidigt som hans själ gläds över att äntligen få vara henne nära så närmar sig vintern med stormsteg, och medans temperaturen sakta men obönhörligt faller.



Jag gillade frost, den var helt ok. Den var trevligt skriven, karaktärerna var till och med lite intressanta med lite djup och inte helt personlighetsbefriade. De hade både goda och dåliga sidor, även om Sam var lite i det tråkigaste laget (så jäkla gull-romantisk, jag är romantiker och det han gjorde för Grace var romantiskt, men på den där lite ”tönt” invån).
Romantiken var gullig och trovärdig, även om det var lite väl mycket gulligull för min smak. Men den lyfte aldrig till den hjärtknipande romance nivån som till exempel Twilight har (typ det enda Twilight har att stila med).

Jag gillade boken, den var trevlig, och jag kommer säkert läsa fortsättningen, men jag ser inte fram emot den med någon större iver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0