Om jag någonsin åkte till Japan

Japan är ett spännande land. Deras kultur, natur och mat är så annorlunda, exotiskt och alldeles underbar!

Jag är ingen total Japan-freak men av de många länder i världen som jag skulle vilja besöka så ligger japan högt på listan, nästan etta, ja faktiskt, om jag blev erbjuden att resa vart som helst vad det än kostande så skulle det bli japan.

En sak är i alla fall säker, om jag någonsin skulle åka till japan så måste jag:
1, Prova det lokala köket, inte bara shushi alltså.
2, Köpa mig en japanska docka (även känd som asian ball-jointed dolls) de är bara vackra!
3, Se den vackra och speciella naturen.
4, Köpa mig en riktig japans the servis, en sådan i järn.
5, Besöka studio Ghibli museet i Tokio.

 

Inte nödvändigtvis i sagd ordning. Först och främst vill jag nog besöka Ghibli museet, jag skulle springa runt som ett barn i en godisaffär, eller kanske snarare en yr höna ^__^ äta maten, se naturen och köpa servisen och kläder! Dockan är mest om jag skulle haft råd. Men de är ändå bland de vackraste jag har sett.

Under tiden får jag nöja mig med att samla på studio Ghibli filmerna och köpa mig Tokyo food (ISBN 9127118428) av Petter Bjerke; Gustav Karlsson Frost och Markus Karlsson Frost.

 ^_____^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0