Troll Bridge

Troll Bridge är en novell skriven av Terry Practhett, den ingår inovellsamlingen After The King: Stories in Honour of J.R.R. Tolkien.
Den utspelar sig på Skivvärlden och handlar om Cohen the Barbarian, en åldrad barbar som söker att ända sitt liv genom att gå i strid mot ett Troll som bor under en bro.

Jag har själv inte fått tag på denna novell, men har hört talas om den. Och känner jag Terry Practhett rätt så kommer det inte gå riktigt som man hade förväntat sig i en epsik fantasy hjältesaga.

I ett par år har en grupp människor i Australien jobbat på att göra en film basserad på Troll Bridge. Med hjälp av produktionsbolaget Snowgum films. Och även om filmen är lååångt ifrån färdig så har de kommit en bra bit på väg.

Men, de har behov av finansiär hjälp.
Här kan ni läsa mer om projektet och hur just du kan hjälpa till.
Jag tycker att det behövs fler filmer basserade på Pratchetts värld, särskillt filmer som är gjorda med värme och äkta kärlek till Discworld. 

Och som man kan se i en kortfilm som dessa personer gjort tidigare så ser det ut som om de har just det:

 


Prepair to meet you're maker!
*hihi*
Det är ju SÅ DÄR Rincewind ser ut... inte som i miniserien The Colour of Magic (Men TV -adabtionerna av Hogfather och Going Postal är ganska bra).

Jag älskar den. Och har en känsla av att jag kommer att älska Troll bridge.
Så snälla, snälla ni som råklar snubbla på det här inlägget, hjälp till!

Gå  in på Terry Pratchett's Trollbridge på Kickstart, fava på facebook sprid budskapet. Troll Bridge needs you!

Besök filmens oficiella webbsida här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0