On the road Again

Tjipp och välkommna till Hajk.
Idag ska vi tala om logier, och inte vilka logier som helst utan ONTOlogier ^^

:P

Nej, jag vet, inte kul, inte kuul.


Men så är det. Nu är jag äntligen på rätt spår igen. Jag jobbad epå bra med uppsatsen under hsten fram till November då jag fick ett heltidsvick på bibban och då rann det (som vanligt) ut i sanden. Men nu är jag på gång igen.
Dne måste ju bli klar nu innan Maj så att jag (äntligen!) kan gå upp med den.
Dne är i stort genomarbetad, men jag måste läsa igenom två-tre nya artikler vilka jag ska luta mig lit emot i min analys. De jag hade var för gamla nu och dessutom ha rjafg inte arbetat så bra med dem. Men nu ni.
Jaghar valt ut två nya som jag ska läsa igenom, analysera och redovisa i uppsatsen, sedan ska jag använda dem när jag skriver om analysen lite. Uppdaterar den lite. För många av Semantiska Webbens funktioner används mer eller mindre idag. RDF och Ontologier annvänds i viss utsträckning, och vissa sökmotorer som Google och Ask.com exprementerar med "direkta svar". Så, jag måste påvisa det i mian analys. Men annars så är jag klar ^^

Målet är att vara klar innan April, annars får jag inte köpa några plagg ur Kappahls Vintage Stories vårkollektion ^^ ><

HDSL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0