Spel och Övrigt

Jag HATAR västtrafik! I går åkte jag till Partille, jag stämplade på...helt utan problem, men tror ni inte fasen att när jag skulle kliva av så fungerade inte maskinerna! Så jag kunde inte stämpla ut och nu dras alltså en hel resa in till stan från mitt kort, fastän jag klev av i Partille.
Maskinerna fungerade fortfarande inte när jag skulle åka hem så jag slapp i alla fall betala hemresan.

Men det var itne dett ajg skulle tala om, det var om spelaffären Game, när jag kom till Allum var den butiken stängd och det hölls på med en massa ombyggantion. Jag vet int eom butiken har upphört i Allum eller om de bara bygger om. Jag hoppas verkligen inte att de har slagit igen för jag gillar Game butiken.
Den är välsorterad, lättöverskådlig, billig och personalen är alltid trevlig. Aldrig att de ger skumma blickar för att man råkar vara en snart 30 tjej (kvinna) med ett litet barn som är där och tittar, letar och frågar.

Slår Game igen i Allum så finns det bara den andra butiken. Jag vet inte ens vad den heter för jag går sällan eller aldrig in i den. Den är stökig, svåröverskådlig, jag har svårt att hitta spel där inne och den är dyr. Dessutom känner man sig lite uttittad. Inte alltid av personalen, de är för set mesta ganska trevliga, men klietellen. Men man kan få wierda blickar från personalen också, om man har otur.

 Kanske inte mycket dyrare än Game, inte igentligen, men ta bara Diablo 2 som exempel. På Game kostar detta snart elva år gammalt PC spel. På den andra butiken kostade detta spel igår 149 kr. På Game kostade det bara 99 och på deras online buktik 98 (utan frakt). De kan ursäktas med att spelet stod på en hylla "2 för 199" men ja..ändå. Om man nu bara vill ha Diablo då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0