Gravid vecka 29+0

Alltså 28 fullgångna veckor och inne på vecka 29. Jag har gått in i tredje trimestern, åttonde gravidmånaden och nu är det dags för slutspurten så att säga. Den stora dagen närmar sig, det är ca 2 och en halv månad kvar, give or take.
Det börjar bli dags att på allvar fundera över graviditetsförsäkring och ordna upp inför föräldraledigheten.

Hur mår jag?
Humm... de där utmattningsattackerna fortsätter, men är inte lika intensiva eller frekventa. Dock har jag börjat få några rejäla depritionsattacker. Jag blir sådär riktigt PMS deprimerad. Någon liten småsak gör mig djupt deprimerad och sedan kan det ta timmar, till och med dagar innan jag tar mig ur det. Det är inte roligt alls.

Fysiskt har jag dock ännu inga direkta åkommor. Inga direkta jättesmärtor, ryggen vill inte alltid, och jag blir/är/kan vara väldigt svag i benen. Det har lite med mina utmattningsattacker att göra; jag blir svag i benen, har svårt att stå upp/still och prata samtidigt utan att bli andfådd. De få tillfällen som jag hoppat in på Biblioteket har jag föredragit att ta den informationsdisken där det finns en stol att sitta på för att slippa de här attackerna.

Några kravings? Njae, inte direkt, har blivit lite Coca Cola beroende men bara efter Coca Cola i glasflaska. Men jag har lite dille på tortillachipps med tortillas dipp till. Mums!


Trotilla Chips, Photo by: Taste of Home


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0