Percevan nr 14

På fredag släpps del 14 i albumserien Percevan.



omslag Percevan tome 14Jag har älskat den här serien sedan jag var barn (på den tiden var vi som gillade fantasy svältfödda och vi tog till oss det lilla vi fick. Inget ont om Percevan, jag tycker fortfarande att den serien är grym!) men på svenska har det bara släpps fem album. Jag gladdes förra året åt att alla album fram till nr 12 släpptes i samlarutgåva på engelska, vilket jag genast införskaffade. Men sedan dess har album nr 13 och nu 14 släpps. Och den stora frågan är nu; Ska jag köpa den på franska (som jag inte behärskar) eller vänta och hoppas på att även detta album ska släppas på Danska (som jag iallafall kan läsa lite hjälpligt även utan google translate). 

Det är verkligen dagens i-landsproblem.


För jag kan ju köpa albumet på franska nu, och sedan på danska om den släpps på danska. Och ska jag då…nu alltså köpa även album nr 13 på danska –även om jag redan har det på franska– så  att jag kan nästanläsa den när jag känner för det och inte bara titta på bilderna.

Men då kommer jag ju att ha dubbletter… Gha! FJANT! *suck* Men är man nörd så är man.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner helt lika. Sjukt bästa serie som någonsin gjorts. Nu på jakt efter de franska fast jag inte kan franska av ren abstinens, men går lös på det samlingsalbum du tipsade om, stort tack! /Johan

2015-05-17 @ 21:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0