Vardagliga ting.

Ibland behöver man av egen maskin komma på sådana där självklara saker. Som enkla nöjen. Att det inte behövs stora utflykter för att underhålla barnen, man behöver inte åkta till en djurpark varje dag, eller ens ta sig ända till den stora lekplatsen -med piknick och allt- för att det ska vara värt att gå ut. Det räcker att bara gå ut, att röra lite på sig. Gå till den närmare, mindre -och i mina ögon lite tråkigare- lekplatsen för att pojken ska vara nöjd. Han leker ändå glatt.

Men mycket har med vädret att göra, att i alla fall jag ska orka med att gå ut och göra i princip ingenting. Det har varit kallt och slaskigt och blåsigt och blött. Då vill inte jag gå ut.
Men som igår, det hade slutat regna och det var lite klarare -inte helt klart för det var fortfarande mulet- men inget regn och det blåste inte och det var inte kallt, inte riktigt varmt heller men inte kallt. Det var underbart.
Jag älskar att vara ute efter ett vår/sommarregn när luften är fräsch och klar och temperaturen ljummen. Det är det är det bästa vädret, efter ett regn och då det inte är kallt men inte sådär jättevarmt heller så att det blir kvavt. Det är friskt, livfullt. Jag älskar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0