Fantasilös

Jag har inte haft någon inspiration på länge nu. Jag har inte gett upp det är bara det att jag börjar närma mig slutet på Vargkrönikan/Arvingen och där har jag någon mental spärr, just där, just de här kapitlen. Kanske för att det är ganska jobbiga kapitel och jag vill ha dem bra men det känns som om jag inte får till det.

Dessutom så sitter uppsatsen och gnager längst bak i mitt medvetande. Men den får vänta till vi har flyttat klart.

Jag har däremot lite inspiration till en annan berättelse från samma "universum".
En lite av en Romeo och Julia berättelse som utspelar sig under Varulvarnas och Vampyrernas krig ett par hundra år före VKA där Tonys farfars faster spelar huvudrollen.
Det blir min nionde berättelse från Vargkrönikan universumet (det var som tusan) och jag har bars en utav dem klar. Men då har jag att något att jobba med.

De andra är:
Två prequels; En som handlar om Lupe och en som handlar om Lupes son.
En deckare (som om jag kan skriva deckare) som utspelar sig under de åren som Tony befinner sig i Darugha City.
En berättelse som utspelar sig efter VKA där vi får möta Isagel av isfolket.
Sedan har jag tre noveller; En om Angela, en om Oliver och om alla tre.
Så har vi den här nya Romeo och Julia tjosan och slutligen Arvingen.

Hoppas att jag får tid och inspiration att avsluta alla, för förutom dem har jag idéer till två romaner till.
Älvdimma som handlar om en tjej som måste rädda sin pojkvän från älvorna. Jättens slott en lite historia som handlar om en tjej som råkar i klorna på en elak jätte.

Nu kommer lite bilder:

  Tony :) En liten skiss som jag ska försöka jobba vidare med när jag har tid.


 Tony och Dani i en mycket känsloladdad de av sitt förhållande. Även denna en skiss som jag nog ska jobba vidare med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0