Solen skiner

Solen skiner, visst är det underbart! Jag hoppas att det blir en riktigt fin sommar. Särskilt helgen den 29/6-1/7 för då ska jag till Stockhom och titta på George Michael med några tjejkompisar. Inte för att jag är något större fan, men det ska bli grymt roligt. Bara tejerna! Och vi kan hitta på vilka fånigheter om helst. Var auppe hela natten, prominera genom hela stan, gå på skansen, prominera till skansen ja...bara fånigheter som bara vi tycker är roligt :)

I dag ska jag gå ner till stranden vid Aspen och sola, kanske rent av att försöka våga mig på ett dopp. Jag har blivit lite av en badkruka på gamla dar men jag ska nog göra ett försök.
Det är hur som helst underbart att solen skiner (men lite svalare kunde det väl vara). Jag ska försöka undvika att bränna mig, men jag har en solkräm på 20 graders skydds nivå. Det räknas tydligen bara som "medium" men jag har redan en liten bränna så det ska nog räcka.  

Ja. Nyheter om min bok: Jag blev refuserad av Faublera. De skrev att de hade en "fantasykrönika" på gång. Jag vet inte om de menade att titeln eller storyn var lik, men men. De var uppriktiga och vänliga. Nog grät jag allt en liten skvätt, men det är bara att ta nya tag. De vet inte vad de gått miste om ;) 
Och det finns fler förlag, jag får bara fixa till min synopsis och rättstavningen av boken så får jag skicka ut den till dem. Jag får väl ta mig i kragen och börja med en översättning också. Den engelskspråkiga marknaden är mycket större så där kan jag kanske ha en större chans :)


Om ni inte har någor bättre för er i kväll så tycke rjag att ni ska gå in på http://www.freewebs.com/litentass/ och titta på det nya lilla tilslkottet till familjen Olausson.

Glad sommar på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0