Ro att skapa.

Jag tror att en av orsakerna till att jag har så svårt att skriva och rita just nu är att jag inte riktigt har någon ro till det. Jobbet är ju inte till för att skapa :) det är till för att jobba, men det har ju varit så dött ett tag nu så jag hade tänkt ta lite tid över till ja uppsatsen och VKA. Men våran kontorslokal är inte direkt särskilt inspirerande, dessutom är det tjat överallt, inte tjat för att folk sitter i telefon hela tiden (tänk om så vore) utan för att vi just nu inte har några samtal och folk sitter då och pratar om lite allt möjligt, när jag ska skapa!

Hemma är det ju lugnt men jag får ingen ro där heller, jag vet inte vad det är, jag har ju ett bort och ett litet hörn, men jag måste nog pynta det lite, boa mig så att säga, för att jag ska känna att jag har min plats. Kanske.

Men jag tror framförallt att jag måste få lugn och ro, slippa tänka på en massa saker som jag måste tänka på, hinna göra, fixa och oroa mig för. Jag behöver ta promenader i skogen och på stan, flanera, göra något hjärnavslappnande som att shoppa, eller bara sitta på ett caffé och titta på folk. Det är då jag får idéer och får lust att teckna och skriva. Jag har bara inte tid eller ork just nu, eller råd för den delen. 

 Men det kanske jag kan komma att få tid till när barnet kommer, att flanera, promenera, sitta på ett caffé, vandra, göra hjärnavslappnande saker som byta blöja och natta. Men jag kommer väl få en unge med kolik så att jag aldrig får en lugn stund och blir driven till mina sinnens brant i stället.
Fast lite av varje kan man ju överleva, både lugn och skrik, det hör ju till.

Bara jag får min inspiration tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0