På Ödets Vingar

Jag var på Bokhandeln idag, och trött som jag var (jag är väldigt trött nu för tiden) slog jag mig ner på en puff i ungdomsavdelningen och ägnande några minuter av att studera vilka böcker som stod där (Hittade en mycket vacker bok om demoner som jag ska köpa sedan).

Då Upptäckte jag boken På Ödets Vingar- Del 1 i Nyckelvätarna-serien  av Julia Sandström.

image16


Detta slog ann en sträng av igenkännande och jag plockade upp boken och bläddrade i den för att upptäcka att det var den berättelsen som jag trodde att det var: Vinnaren i Bonnier Carlsens Eragon-tävling.


Det är som jag alltid har sagt: Det bästa Christopher Paolini och hans böcker har inneburit är inspiration till andra unga (och lite äldre) författare och sporrat dem att kämpa vidare med sina alster, sina ambitioner och sina drömmar.
Kan han så kan jag! ^^


Så vad jag bara ville säga är: Grattis Julia till din första publicerade Roman.
Jag hoppas att det blir många fler.
Och jag hoppas att många ger din berättelse en chans. För det kommer jag att göra.

Läs mer på http://www.bokrecension.se/9163858401


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0