Mellandagstristess

Håhåjaja. Nu var det mellandagarna. Dagarna mellan Jul och Nyår. Dagarna mellan att fira med familjen och supa sig full med vännerna.
*Suck* och jag har tråkigt, och beslutsångest.
Jag kan antingen: A) Åka in till Borås, skriva ut instuderingsfrågorna som mina studiekamrater skickat så att jag kan börja plugga inför tentan, sedan ta en liten runda på stan och kolla in Mellandagsrean.
eller B) Sitta hemma, tjura och spela the sims 2.
 Inte mycket till beslut kanske ni tycker. Men, ser ni, jag har ingen bil, jag måste alltså ta bussen in till Borås. Att ta sig fram och tillbaka till Borås tar typ en timme sammanlagt.  Detta plus att springa omkring inne i stan. Det är ju så jobbigt, och jag är ju så lat.
Egentligen borde jag ju åka in. Slå flera flugor i en smäll med att jag både kommer ut. Får tentafrågorna utskrivna och kollat in rean.
 AH! Jag borde plugga inför tentan så att jag inte kommer att sitta med en omtenta i vår också då jag ska skriva färsigt uppsatsen. Men, "Varför skuta upp till morgondagen det du kan skuta upp till dagen därpå" eller hur det nu går. :) Ett bra citat, det är mycket talande för just mig.


Jag har inte tvättat håret på fyra dagar. Helt meningslöst, men jag tänkte se om jag klarade av det.
Jag har hört om andra som gjort det och de påstår att håret börjar klia. Så är det inte med mig, min hårbotten kliar mindre än vanligt. Men så har jag en uttorkad hårbotten också, att inte tvätta håret med schampo har nog snarare varit bra för min hårbotten än något annat.
 Men jag känner mig skitig, jag vågar inte visa mig ute med fett hår. Jag har en fin liten vit mössa som jag har på mig, men jag tycker att jag ser helt dum ut ändå.
Men det är väl det vanliga själförtroendet som spökar; Jag är ful, jag är dum, jag är fel.
 Jag tror att alla tjejer känner så ibland, om inte alltid. Jag känner inte alltid så, men ibland. Ibland när jag känner att mitt hår är fett, att jag inte har sminkat mig så mycket, inte fixat håret till någon frisyr (som alla andra, hur man nu kan få en tofs att bli en cool frisyr?), när jag inte har lika snygga kläder som alla andra.

Men samtidigt så vet jag ju att jag inte har sminkat mig så mycket för jag tycker att det är onödigt, jag får fett hår ganska snabbt (p.g.a hårtvättandet, jo, håret blir fett snabbare ifall man tvättar håret för ofta) och jag hottar nästan aldrig kläder som jag tycker om bland de "moderna" kläderna.
Jag är inte som alla andra och det är jag nöjd med. Det enda jag borde ändra är att jag borde träna och bära hatt.
     Jo, jag passar i hatt och borde egentligen ha massor med hattar och bära hatt varje dag. Keps, hatt, basker. Japp, jag borde ha det. Det är inte alla som passar i hatt, men jag gör det.
 Precis som jag faktiskt klär i rött läppstift och borde skaffa mig ett riktigt, riktigt nästan horrött läppstift.
Egentligen borde jag nog ha kjol oftare också, men jag känner mig obekväm i kjol. Fast det är nog bara en ovana.
Titta, titta! Här hävdar jag att jag inte bryr mig om smink och mode, oh vad gör jag? Snackar kjolar, hattar och röda läppstift! BUDDELMORAL!

Nu över till något helt annat!
Jag tittade på TV 4 visning den nya serien baserad på Agatha Christie deckare: Poirot.
Åh, vad jag älskar engelska deckare. I alla fall den här typen av deckare. Nice little murders. Precis i samma stil som Morden i Midsomer.
Det är något särskilt med denna typen av deckare. De är så mysiga, så trevliga och ändå visar de upp de mest brutala och bestialiska mord och människor. Det är väl miljöerna och karaktärerna som gör det så...så...trevligt.
Poirot var bra, jag ska nog fortsätta att titta på den serien. Undrar om det har tagit med alla Poirot deckarna. Då blir det "Döden på Nilen" och "Mordet på Orient expressen" också.

Nä, jag har bestämt mig, Nu går och duschar (även mitt hår) och så åker jag till Borås. Jag kan spela the sims 2 när jag kommer hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0