Twilight saga-New Moon biljetter

Då var det dags att fixa biljetter till The Twilight Saga New Moon och genast stöter jag på ett dilemma.
Inte det att nästan alla biljetter är slut torsdag fredag och lördag med bara några få enstaka platser kvar här och där, utan snarare; Ska man ta chansen att se filmen på premiärhelgen och ta risken att utsättas för allt för...engagerade Twilightare eller ska man vänta en vecka och se den då?

Jag har en teori om att det vanligtvis brukar vara bäst att se en film så nära premiären som möjligt, detta för att minska risken att det ska finnas människor som stör. Min teori bygger på att det är de mest engagerade biobesökarna som ser en film nära premiären, och det är då människor som vill se filmen (fans) och inte bara slå ihjäl några timmar. Detta brukar innebära att antalet mer eller mindre högljudda samtal (om såväl den aktuella filmen som annat) störande rökapuser och allt för högt godissmaskande burkar utebli.

Men jag har, från visningar av den första filmen, hört skräckryckten om hur det var att se Twilight på bio med allt för många Twilightare i publiken, och enligt dessa rykten så var de inte tysta. Nu handlade dessa ryckten för det mesta om biobesökare i USA och England men man vet aldrig eller? Är kanske de svenska Twilightarna något lugnare och kommer att undvika att skrika "I love Edward!!" eller tjuta så fort denne glittrande (rys) vampyr visar sig på vita duken? I denna film finns ju risken för att allt för högljuda Team Jacobare gör samma sak som Twilightaran som håller på Team Edward.

Jag vill själv se filmen så snart som möjligt. En söndag är hittills det bästa förslaget, men då är det antingen tidigt på dagen eller någon vecka efter preimären.
Jag måste prata med de andra som ska med innan jag gör något så vågat som att köper biljetter till en visning klockan 12 på söndag förmiddag.


The Twiligh Saga New moon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0