Försmak på tonårslivet

I dag fick jag en liten försmak på hur det kan vara att vara en tonårsmamma.

Vi skulle i väg lite tidigare än vanligt. Lille C skulle vara på dagis vid 7.30. Själv klev jag upp kl 6 och började bröta i lägenheten, koka the, duscha, öppna dörren till lille Cs rum, tända... men han sov sött vidare.
Halv sju (för vi måste gå senast 7 om jag skulle hinna med) gick jag in till honom för att väcka honom Han mumlad enågot och somnade om. Jag tände lampan. Jag försökte väcka honom igen. Han sov vidare.
Jag plockade fram hans kläder.
Kvart i sju gick jag in och tog upp honom, ochc lillen började gråta och protesetera: "C vill lägga sig! C vill lägga sig!"
:(

Han ville sova mera.
Men efter en del skrik och påtvingade kläder och tandborstning lugnade han ner sig när han fick lov att, för ovanlighetens skull, ta med sig sin lillsnuttis till dagis.
Nu gäller det bara att se till att lillsnuttis kommer med lilla C hem från dagis också, annars blir det en sjul helvetisk helg. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0