Inget slut på Uppsatsen, än

Det här suger. Min uppsats är inte godkänd för slutseminarium av examinatorerna.

Jag fick veta det i helgen. Min första reaktion var förtvivlan och ilska, jag började gråta av ren frustration. Sedan var jag bara besviken, mycket-mycket besviken. Jag hade hoppats att det skulle vara över nu. Äntligen. Men neej, inte då.

Sedan läste jag igenom mailet från min handledare ordentligt och måste erkänna att kritiken var befogad, i alla fall den om det språkliga. Ingen har korrekturläst den, och själv har jag inte läst igenom hela uppsatsen på länge, länge. Men jag har flera vänner som erbjudit sig att korrekturläsa och i alla fall kunna hjälpa mig med det språkliga, och det är skönt.

Det var tydligen en hel del (allvarligare) formella problem också. Och detta är allvarligare, en vetenskaplig uppsats ska inte innehålla formella fel. Som felaktiga hänvisningar, citat och/eller ofullständiga referenser och poster (men vafan är det där om förlagsort, jag visste inte ens att man måste ange det, eller missuppfattar jag vad de menar?).

Men jag får väl dubbelkolla det noggrant, jag har gjort det en gång, men får väl göra det igen. Och det ska absolut inte finnas några ”dolda citat” men jag får dubbelkolla det också, en kontrollerad och noggrann genomläsning helt enkelt.

Jag fårstår att det finns viss förvirring över vad jag använder artiklarna i tidigare forskning till.
Jag hade tänkt använda mig av de nyare artiklarna och några av mina gamla (som var för gamla egentligen) och göra en liten minianalys över hur forskningen i ämnet har utvecklats och förändrats de senaste åren, tanken var ursprungligen att använda sig av denna minianalys inför kapitlet ”framtida forskning”. Men jag gav upp det på grund av brist på tid, men jag tror nog att jag återupptar det, för jag tycker att den tanken är rätt bra.

Och jag är mycket otydlig på vad som är empiri för analysen, jag anger det nog inte alls, så det får jag göra om. Sedan håller jag med om att analysen i sig är alldeles för liten och kort, den kan jag bygga ut lite. Det skulle nog behövas för att göra uppsatsen mer total och sammanhållen.

Det är bara så att det är så himla opassande tidpunkt. Babyn kommer ju närsomhelst. Men det ska inte hindra mig från att i alla fall komma igång, påbörja arbetet.

Det är nog dags att lägga ner facebookspelen för att lägga tid på det här istället J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0