Michelle Phan

För er som inte vet vem Michelle Pahn är kan jag ta och berätta att är in intresserade av estetik, kreativitet, makeup mode och skönhet så har ni missat något om ni inte vet vem Michelle är.

Michelle är amerikansk - vietnamesisk ung kvinna som efter studier vid Ringling College of Art and Design och Massachusetts College of Art and Design har gått vidare och blivit en ”makup-guru”.

Hon började lägga upp tutorial-videor på Youtube under 2006 och enligt wikipedia har vid februari 2012 över 530 visningar av hennes videor gjorts och hon följs av över 1,800,000 premenuranter.

Hennes framgångar på youtube har uppmärksammats av media och modebloggare över hela världen och är signad av Lancôme.

(allt detta finns at tläsa på Wikipedia)

Jag gillar henne för att hon gör enkla, tydliga och roliga videor med en mängd olika stilar och svårighetsgrader. Allt från ”naturliga” looks till mer exotiska eller om du föredrar ”teatrala” stilar.
Hon får det att se enkelt och roligt ut och sist men inte minst har hon fått mig att inse att makeup är roligt, kreativt och inte alls bara för ytliga bimbos. Vilket tyvärr tidigare har varit min fördom om makeup och de som är intresserade av detta.




bild tagen från Michelle phans blogg http://www.michellephan.com/


Michelle Phans blogg.
Michelles youtube.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0