Den ljuva vintern är här.

Jag älskar början på alla årstider.
Jag älskar början på våren då de första blommorna kommer, träden knoppas och det luktar blöt jord.
Jag älskar början på sommaren då grönskan fortfarande är ny värmen välkomnade och sjöarna ännu inte slemmat igen av alla badare.
Jag älskar början på hösten då löven sprakar i färger och faller från träden en och en eller i drivor. Då svalkan är härlig och svampar och äpplen väntar plockfärdiga.
Jag älskar början på vintern då den isiga kylan är inbjudande till mysiga hemmakvällar och snön och frosten glittrar nyfälld och skön.

Jag vaknade idag till 9- och en underbar (nästan) fullmåne. Helt enkelt underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0