Modig

Jag var i kväll på enen liten lokal biograf och såg Modig tillsammans med sonen, min syster och systerdotter.
Barnen sade sig tycka om filmen, men känner jag min son rätt så behöver han fundera lite över den innan han kan säga vad han egentligen tyckte om den.

Själv gillade jag den. Jag tyckte att den höll Pixars höga standard väl över Bilar filmerna. Inte samma perfektion i allt som Wall-E eller Up, men klart i samma nivå som Monsters INC och Hitta Nemo.
Den var vacker och välgjord. Berättelsen var engagerande och budskapet var fint utan att bli alldeles sentementalt.
Det är alltid kul att se filmer eller höra berättelser där flickor får lov att vara någon starka och gå sin egen väg.
Men det hade varit trevligt att se en film någon gång där en pojke får lov att vara mjuk, eftertänksam och stillsam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0