Snow White and the Huntsman

Då har man sett  Snow White and the Huntsman, trots att KristenTråkmåns är med.
 
Och jag gillade den, lite mörkare, lite råare. Lite för lite med och om dvärdgarna, men destomer med jägaren. Och prinsen var inte bara en onödig utfyllnad som han alltid annars är i sagan.
Drottningen var hård och ond, men inte utan en gnutta sorg. och jag tyckte att scenen när Snövit på sluitet (före kröningsscenen) reste sig upp och stirrade in i den magiska spegeln var ruggigt dubbelbottnad.
 
Jag tänker itne ge filmen någon djupare analys, det orkar jag int emed just nu. Dock tänker jag påpeka en sak som jag reagerade starkt på.
Filmen innehåller en scen som är stulen från Princess Mononoke. Inte rakt av, trädet är mindre och hjorten har inte ett människoansikte eller fyra tår, men annars är scenen misstänkt lik med den vackra skogsgläntan, de små sjungande varelserna´, dammen, trädet, och så jorten med den ofantliga kronan.
 
Filmen innehåller även en "jagad av ringvålnader"-liknande scen, men det är ju så filmvärlden fungerar. Man inspireras och influeras av varandra. Det är inte plagiat bara för att,man låtit sig inspireras, även om skogsdande/vitahjorten scenen var lite väl lik för att jag tycker att regissören ska komma undan med det.
 
Filmen då. Ja den var bra. Spännande, snygg och karaktärerna var ine totalt bleka och enfaldiga. Kristen gjorde att ganska bra jobb trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0