Naken i sitt eget hem

Läste i Metro i går om  hur en kvinna sett en man gå runt naken i sitt hus (allså hans hus, inte hennes), hon har även upplevt att han onanerade. Hon fann detta obehagligt och med sin man filmade händelsen och polisanmälde mannen för sexuellt ofredande.
Det stod även om hur hemtjänsten vid felra tillfällen sett en annan man stå och tillfredställa sig själv i duschen (i sitt eget hem), fönstret stod på glänt (lite för mycket tydligen). De hade känt obehag och polisanmält händeslen.
 
Ok, jag kan förstå att det kan vara obehagligt (i alla fall pinsamt) att komma på någon med att tillfredställa sig själv, och jag kan förstå att många tycker det är opassande att gå omkring naken. Men det här var i männen egna hem. Och jag (personligen) betvivlar att någon utav dem var medvetna om att någon såg dem. Hur många är det egetnligen? Som tänekr på att folk kan se dem? Jag gör inte det. Min man är mer medveten om de, men personligen tänker jag sällan på det.
den ene mannen stod i duschen och den andre bodde i ett hem vars fönster var delvis dolda bakom en duske och det var dålig insyn.
Man har väl i hela friden rätt att gå omkring hur man vill i sitt eget hem? I sitt eget hem där man ska få lov att känna sig trygg och inte behöva räkan med att folk kan ställa sig och glo (ok, råka se).
 
Det finns faktisgt folk som tycker att det är bekvämt att gå omkring nakna, inte för sexuella syften, de tycker bara att det är behagligare om naken än som påklädd (Jag tycker själv att de kan vara behagligt ibland, när man gått ut ur duschen och inte riktigt känner för att klä på sig med engång, men det har jag fått sluta med). De kallas Naturister (ett finare ord för Nudister). OCh ska de behöva vara tvingade att åka till speciella platser för att gå nakna och inte få lov att vara det ens i sitt eget hem?
Ja, man ska visa varadna hänsyn och kanske itne spatsera runt och visa rumpan medveten om att man syns, eller för den delen tillfredställa sig själv helt öppet. Men jag tycker att det är en stir skillnad på blottare och någon som tycker om att gå naken hemma. Och en ännu större skillnad på att sitta och öpper och tydligt stirra på någon utanför sitt fösnter medan man onanerar  och att helt enketl ha en privat stund för sig själv (kom för all del att dra för gardinerna människa!)
 
 
Jag tycker gott och väl att männen har rätt att anmäla för sexueltl ofredande för att någon har sett dem som att någon har rätt anmäla dem.
Jag tvivlar inte en sekund på att kvinnorna i fårg akände obehag, meen jag tycker att man, nä rman upplever något sådant här ska fråga sig: Gör hen detta mot mig (och omvärden) personligen eller är hen bara ouppmärksam?

De var hemma, privata och uppenbarligen helt omedvetna om att de syntes. Kom igen!  Ute bland folk, i en park eller liknande ja, då hade jag förstått personerna som anmälde. Men i sitt eget hem har man rätt att gör vad man vill (utom misshandla, våldta eller mörda dågon) och gå klädd -eller inte klädd - hur man vill.
 
Och lag om förbud mot att filma folk i smyg, det borde vi införa nu idag. I det här fallet var det frågan om att bevisa brott, så jaja, men ändå.
 
 
 
 
Nu har det tydligen blivit en hel del (nät)hat mot de kvinnor som polisanmält handelserna.
Fy på er! Det är en sak att tycka att de gjort fel, men ha långa inlägg om hur de i själva verket bara var ute efter att "make some easy bucks", det tror jag inte. Jag tror att de upplevde obehag. Men jag tycker också att de överreagerade.
Punkt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0