Dreamfall Chapters på Kickstarter

Åh Gud.
Jag är en sådan NÖRD. Men jag bara måste dela detta.

Ragnar Tørnquist, mannen bakom Den Längsta resan/The Longest Journey och Dreamfall, två av mina absoluta favoritspel, har tillsammans med sitt team från Dreamfall brutit sig ur och grundat ett eget företag: Red Thread Games.
De arbetar nu med att utveckla och fullfölja Dreamfall Chapters, fortsättningen på The Longest Journey och Dreamfall.
Spelet kommer att ta vid där Dreamfall slutade, många karaktärer kommer att återvända och vi ska få se avslutningen på Zoë Castillos berättelse.

Eftersom Red Thread Games är ett självständigt och fristående bolag finansieras det enbart av spelutvecklarna själva och de bidrag som de kan få från fansen.
De har därför vänt sig till Kickstarter för att få finansiärer.

Dreamfall Chapters kickstartersida kan ni läsa om projektert, få nyheter och uppdateringar pluus bilder.

En av de senaste nyheterna är att Sarah Hamilton åtyervänder som April Ryans röst. Min första tanke är attd etta betyder att April lever, men gör det verkligen det? Man vet aldrig.


Jag har själv skrivit upp mig.
Och alla ni som älskar bra, välskrivna, intressanta och roliga äventyrsspel gör bäst i att ansluta er.
Snälla?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0