Halvblod

 
Igår, på väg hem från jobbet, började jag läsa en bok som legat och dammat på min hylla. Jag kände att den legat där tillräckligt länge och det var dags att sänka tänderna i den.  
 
Så, med huvudet tungt av förkylnings dimmor gav jag mig i kast med Sofie Trinh Johanssons Halvblod.
 
 
http://sofietrinhjohansson.se/
 
Jag har bara läst ett och ett halvt kapitel och försöker låta bli att vara för dömande. Storyn verkar lockande och den förtjänar en chans.
Hon skriver väl och målande och vi får se vart den tar vägen. Jag vill gärna veta.
hitills kan jag säga att hon skriver rätt självklart, jag menar att hon känner sina figurer och älskar dem. Jag får en känsla av att hon när hon beskriver sin huvudkaraktärs inställning till sitt skrivande och sina karaktärer beskriver hon sig själv.
 
så. nu ska jag läsa vidare. Det bästa med att vara sjuk=hinna ikapp med sitt läsande :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0