Nu börjas det

OK, då har jag alltså startat en blogg...spännande!
Detta är egetnligen min ANDRA blogg, men ändå ganska nytt för mig...
jag har knappt någonsin ens LÄST bloggar.
Jo, jag har läst Ragnar Törnquists blog då och då men utöver det...nej.

Jag mena, var är en blog igentligen? Dagboksanteckningar på nätet?
Varför då? Varför ska man utguta alla sina innersta känslor för okända människor värden över?
Och inte får man något för det heller!

Låter...skumt enligt mig. *suck* Vart tog dne gamal goda tiden vägen då man hade en liten
rosa dagbok med ett hänglås på? Inte för att jag någonsin haft en men ändå.

Som sagt, detta är min adnra blogg, den första ligger på http://dragonmind81.blogspot.com/ 
men det var aldrig någon som verkade läsa den. Jag vet inte... blogspot.com är kanske inte
så lätt att hitta vad vet jag.
Jag funderar på att göra om den till en engelska blogg och ha detta som min svenska.

Nå, jag ska ändå, liksom i den, öppna med att presentera mig;

Åsa heter jag, och ja, det hade kanske varit smartare att låte min blogadress vara åsa.se
men jag är inte sådant.
Jag är Dragonmind, och tänker så förbli till jag tröttnat på det.
Jag läser just nu Biblioteks och Informationsvetenskap i Borås och kämpar för tillfället med
att få ihop alla mina poäng så att jag kan ta min examen till våren. (Det ska bli så skönt
att bli klar med skolan)
Jag bor för tillfället i Bollebgyd tillsammans med min pojkvän Calle.

Mina favoritdjur är Drakar, Åsnor och Vargar.
Favoritfärg är rött och svart och grönt.
Favoritförfattare är Terry Pratchett (som jag träffat två ggr)
Favorit TVserie är Morden i Midsomer.
Favrot mat, ingen alls, jag älskar all mat (nästan)
Favorit film (se mat).


På fritiden roar jag mig med att läsa fantasy, spela datorspel, teckna och skriva romaner.
För tillfället arbetar jag med två stycken Vargkrönikan/Arvingen och Älvdimma.
Pluss två vargkrönikan relaterade noveller.
Vargkrönikan/Arvingen är egentligen klar, jag har en kompis som håller på att korrekturläsa
den och sedan tänkte jag faktiskt skicka in den till ett förlag och hålla tummarna.

Vad ska jag med min blogg till?
Jo jag tänker väl skriva en massa dumheter här, lite tankar och funderingar.
Sedan kommer jag väl lägga ut lite bilder och kanske en eller annan dikt och novell.

Som jag skrev ovna så är jag helt ny på dett amed bloggar, och totalt lost.
 Men jag ska väl lära mig snart hur allt detta fungerar.

Så det var väl allt, for now.
Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0