Miyazaki och flyttstädning

Nu är det aslänge sedan (igen) som jag bloggade. Lite surt att inte vara aktiv på sin egen blogg :(

Jag har just nu tagit en lite paus i mitt flyttstädande. Vi ska i och för sig inte flytta förrän nästa vecka, men jag tjuvstartar lite. Lite p.g.a. att vi egentligen skulle flyttat denna lördagen men vårat nya bostadsbolag skulle måla och tapetsera om lägenheten så vi får vänta :'(

Annars då? jo, jag är grymt lycklig över att Miyazakis "Min granne Totoro" har Sverigeprimär på Fredag.
Jag planerar att gå och se den, men vi får se ifall min pojkvän kommer med. Annars får jag gå med bara min mor och far.

Och appropå Miyazaki så tänkte jag tippsa om en liten kortfilm som denne man har gjort.
den heter "On Your Mark"

http://www.youtube.com/watch?v=9V5Wt-IxX08



Se den och inse mannens genialitet. Tänk er, en lite kortfilm, en musikvideo på ca 6,5 minuter och den detaljrikedomen! Den är precis lika vacker som hans långfilmer. Vackra, detaljrika och underbara stories som går på djupet.
Ifall jag någonsin skulle ge ut en bok och någon någonsin skulle vilja göra en film på den så hoppas jag att det är Miyazaki och Studio Ghibli eller de som gjort Final Fantasy-filmerna (de är ju så vackra! Både filmsekvenserna för de senaste spelen och långfilmerna).

Jag skulle bara ha tre krav till de som ville göra film på mina berättelser: Sabba inte till historien för mycket, gör den cool och gör den så vacker att det gör ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0