Afterwork

Manpower anordnade afterwork i går för sina anställda i Göteborg. De hade hyrt Valand och bjöd på buffe och två glas öl, alternativt vin.
Jag hade först inte tänkt gå, men det var en del av tjejerna från jobbet som tänkte gå och jag beslutade att "Äh, vad tusan! Det kan ju vara kul att gå ut med arbetskamraterna, och jag behöver ju inte dricka så mycket."
 
Humm.. "inte ås mycket" var det ja. När jag kom hem med tio-tåget och funderade på saken insåg jag det skräckinjagande; Jag hade druckit 3 glas vin, 2 cider, 2 shottar och en drink, allt detta på mindre än fyra timmar. Inte undra på att jag inte mådde särledes prima. 

Som tur var började jag inte förrän kl 13.00 idag, men lik för bannat känner jag av det. Det är väl klart typiskt. Man går ut för att ha en trevlig kväll och kommer hem från västra fylleslaget. 
Men vi hade kul, så det var det värt. Särskilt med tanke på att jag inte dricker särskilt ofta nu för tiden, och framförallt inte festar till det på detta viset.
Men en fest som denna högst en gång i månaden, det räcker. Särskilt om man ska upp och jobba :P
 Det lite roliga är att jag bara gjorde mig av med lite över 300kr den kvällen.
Jag spenderade morgonen med att ligga och titta på Star Treck och Stargate på kanal 6 innan jag lyckades släpa mig ut i duschen. det är fantastiskt vad en dusch lite mat och frisk luft gör för bakfyllan. Jag mår ju inte som en prinsessa, men jag kan arbeta och till och med vara social med mina arbetskamrater, var av minst tre mår minst lika prima som jag ;)
Och med tanke på att detta kanske är den sista suparkvällen på en lång tid framöver så var det värt det.

Detta är en bild på några av mina eminenta arbetskamrater.


Från vänster till höger: Amanda Kinnander,Josefin Svensson, Mehrnaz Bozorgi.

Lägger kanske ut fler sedan, men de kommer inte vara lika snygga som detta, detta är taget av en professionell fotograf  ;)

Det ska i varje fall vara skönt att komma hem sedan. Jag går nog raka vägen i säng, efter att jag har betalt räkningarna vill säga :O
Sedan jobbar jag hela helgen. Inte det roligaste, men det är OB och dessutom så är jag ledig på måndag. Då ska jag ta mig en mysdag och bara ta hand om mig själv och göra saker som jag vill. Rita, skriva, läsa se Heroes som jag missade i onsdags. Ja, jag kan hitta på mycket att göra.

:P

Ha en bra kväll allihopa.


Kommentarer
Postat av: evalotta

kan du skicka ylvas mailadress? hon vill höra sommarkatt... puss

2007-10-28 @ 17:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0