Inspirationen som sinade

Jag vet att jag inte är särskilt frekvent i mina inlägg, och jag vet att jag till skillnad från andra bloggare sällan diskuterar "viktiga" ämnen eller saker som jag hittat på W3.
Vad kan detta bero på? Vanligtvis att jag inte tycker att fånigheter som jag hittar på W3 förtjänar ett blogg inlägg, eller också så hinner det ta ett par dagar innan jag får tid att skriva om det och då känns det inte lika aktuellt längre.

Vanligtvis beror det på att inspirationen sinar. Och min inspiration har sinat gällande många ämnen på senaste tiden.
Jag försöker komma i ordning men Vargkrönikan/Arvingen igen, men jag finere inte riktigt ro att fortsätta med den. Jag sitter just nu med en ganska jobbig passage och jag är lite av en perfektionist så det kan ju bero det. Jag upplever helt enkelt inte att jag får till de så som jag vill.

Inte heller har jag lyckats teckna på länge. Detta tycker jag mest är tråkigt för jag har en massa idéer, men grejen är den att mina bilder blir så platta ifall jag inte riktigt är inne i dem.

Uppsatsen, ja den ligger inte på mitt bord just nu så det gör inget.

Jobbigast är väl att jag fick mens idag, jag hade hoppats på något annat men det talar vi tyst om.

Jag startade en facebook häromveckan och hade hoppats att den skulle underlätta för mig att hålla kontakten med mina gamla vänner från bland annat Hoggy, men ingen verkar vilja prata med mig :'(

Jag undrar varför alla andra verkar hitta vänner på diverse communities men jag bara glider runt, menlös och vännlös. Eller så förstår jag bara inte att folk kanske vill bli vänner med mig, eller så förväntar jag mig mer...jag vet inte.

Jag sitter just nu på jobbet, slutar klockan 23.15 och har haft 11 samtal hittills idag (sedan 14.15). Det lär nog bli några fler innan dagen är till ända, men det är lite surt när det ringer så får. Särskilt när man varit på facebook till förbannelse, inte längre kommer på något att titta på i youtube och har spelat onlinespel till ögonen blöder.
 Jag är ju här för att jobba!

Humm... Ja, vad ska man ta sig till egentligen? Jag borde kanske ta och plocka upp min dagbok igen och skriva i den. Jag är så medveten om att en blogg är ganska officiell och kan läsas av alla, även om inge kanske vill läsa så kan de göra det.

Äh, det är väl bara sena-jobb spöket som spökar och gör mig lite deppig.
Som varande den att sluta 23.15 idag ska jag se till att allt är låst och släkt innan jag och den Teamledare som jobbar sent går. Idag ska jag våga gå igenom den mörka korridoren utan att springa och utan att tänka på The Grudge. Det får vara mitt mål för idag  ^_^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0