Försäljarens fasa

Jag blev påhoppad av en försäljare från ett stort mobilföretag häromdagen.  Ni vet hur de brukar stå och hänga vid ett bord och hugga tag i folk för att försöka övertala dem att byta abonnemang. Ja inte bara teleabonnemang förresten, det finns ju även de som försöker pracka på en allt från ett kreditkort till en resa.
Hur som helst detta var ett mobilföretag.

Försäljaren "Hej, kan jag få byta några ord med dig?"
Jag, "Visst."
F "Var har du för mobil?"
J "En Sony Ericsson."
F "Kan jag få titta på den?"
Jag överräcker min mobil.
F "Vad är det du tycker är bäst med den här mobilen? Är det MP3 spelaren, att du kan surfa..."
J "Det bästa är att man kan ringa med den."
F (lite dröjande) "Jaha...hur gammal är den?"
J " Ett år."
F "Ja och...du har redan oss som leverantör."
J "Ja."
F "Hur mycket betalar du i månaden?"
J "Ja, jag betalar fortfarande av på mobilen så... ca 400 i månaden."
F (tvivlande) "Sammanlagt?"
J "Just det."
F (lite uppgivet) "Ja, då finns det inte mer som jag kan göra för dig."
J (något triumferande eftersom jag redan visste att jag redan hade deras billigaste abonnemang) "Nä, just det. Tack så mycket."

Ja det var ondskefullt av mig, men jag är lite trött på försäljare som försöker få mig att skaffa saker som jag inte villa ha eller behöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0