Säg som det är

Jag är rätt trött på folk som inte är raka med vad de vill eller tycker. De smyger runt ämnen lik katter kring het gröt och vill att man ska gissa sig till vad det är som de vill.

My GOD människa! Säg det i stället! Jag är inte tankeläsare!
Särskillt inte nu när jag har en massa annat och tänka på, då duger inte ett kryptiskt samtal om vad jag ska göra i helgen för att jag ska förstå att man vill att jag ska komma och hälsa på eller att det planeras en fika/middag för att fira någon eller något. Jag är inte lika finkänslig för folks outalade önskemål som en katts morrhår är för miljön runt dem.

Säg vad det är som ni tänker eller planerar, det blir mycket enklare för oss alla.

Det värsta är väl att jag inte är mycket bättre själv, även om jag försöker jobba på det. Precis som jag allmänt försöker jobba på att prata om vad jag tycker, tänker, känner och vill. Och jag har blivit bättre på det!
Jag vet inte varför men jag har svårt att prata om mina egna känslor. Men jag jobbar på det, för allas vår skull.

Vi var föresten på IKEA i helgen. Vi köpte oss en skötstation (ett skötbord) och en byro (plus diverse småskräp). Men det var inte detta jag skulle tala om, det var om toaletterna. Ni vet hur skötrum vanligtvis brukar vara i kombination med handikapptoaletten? Men inte på IKEA. Har var det skötrum på såväl handikapp som både Dam och Herrtoaletten. Ser man på. Vi tar ett steg frammåt i jämlikheten.


Kommentarer
Postat av: Ida

kikar in här.

2008-04-28 @ 15:44:03
URL: http://IdaTallhed.blogg.se
Postat av: Alex

Jag håller helt och hållet med dig. Var rak på sak så slipper man slösa en massa energi på feltolkningar.. Fram med det liksom!

2008-04-28 @ 15:50:27
URL: http://sandricak.blogg.se
Postat av: Natalie B

Håller med dig, raka rör är bätter än att inte säga som det är.

2008-04-28 @ 16:02:49
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0