Varför sa ingen något?

Ja, varför sa ingen något om hur dåligt man mår av att vara gravid? Varför sa ingen att man blir utmattad för saker som man klarade utan problem förut?

Visst det står att man kan bli lite trött, och man ska sova mycket osv osv. Men det står inget om att man kan bli så utmattad av att man blir sjuk! Bara för att man jobbat tre kvällar i rad! tre! Från 14-23.

Jag har varit hemma från jobbet i tre dagar för att jag varit utmattad. Sedan var jag hemma tre dagar veckan innan eftersom jag var förkyld. Så inget är bra just nu.
Jag och min Teamledare ska se om vi kan byta bort så många av mina kvällar som det är möjligt. Men jag ska även prata med min barnmorska och se vad vi kan göra via dem eller en läkare. Om jag kan få intyg på att jag mår dåligt och är utmattad och inte orkar lika mycket så kan det kanske underlätta längre fram ifall det kanske inte hjälper att minska på antalet kvällar och jag ändå inte orkar. 

Varför ska det vara så jobbigt? Varför måste man bli så himla trött och illamående? Va?

Vissa verkar ju glittra hela graviditeten igenom. Vad är det med dessa människor? Är de typ superhjältar allihopa eller fakar de bara?

Jag vet inte. Bara att jag är grymt trött, jämt! Och mår illa, jämt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0