UL och BM

Livet går vidare, i fredags var jag och Calle på Barnmorskemottagningen i Lerum för att titta på ultraljud. Vi fick se våran bebis för första gången! Hon/han sov så barnmorskan fick trycka lite på magen för att försöka få henne/honom att vända sig så vi kunde få en lite bättre översikt över barnet.
Huvudet var ca 40mm i diameter. Magen ungefär 38mm och lårbenet var 25 mm. Ä r nu omräknad till 20 Juli så det blir lite tidigare än beräknat, men jag överlever :)

Så var jag hos BM idag för en kontroll, och fick lyssna på hjärtljuden. Det var vrålhäftigt! Precis som när vi på ultraljudet sett hur barnet sparkade till, vände sig och började suga på tummen så insåg man nu, när man hörde hjärtat att det var någonting, det var en liten människa där inne, ett litet liv! När man tänker på det så blir man helt överväldigad.

Vi har ett säkert flicknamn och två osäkra pojknamn (pojknamn är så mycket svårare). Vi får se vad det blir, det är så spännande. Tänk att vi måste vänta nästan fem månader till innan vi får träffa henne/honom!
Ibland blir jag bara så...jag ibland så slår de tig att nu ska jag bli mamma, ett litet barn ska komma in i vårat liv och vi ska vara föräldrar. Det är så väldigt häftigt allt i hopa.

En tjej på jobbet sade att det troligtvis var det som spökade vad det gällde min bristande inspiration. "Ditt liv är så uppfyllt med att du är gravid, även utan att du tänker på det. Så det är kanske därför?"
Ja, hon har kanske rätt. Hon borde veta, hon har ju ett eget barn. Och det är inte omöjligt. På något vis så går man ju och tänker på det hela tiden, omedvetet, kroppen är inställd men jag hänger liksom inte med.

Men jag ska försöka komma till skott och få ordning på det senaste kapitlet i VK, det är svårt, men kommer jag bara förbi det kapitalet så är ju resten mer eller mindre skrivet. Jag har skrivit om så mycket på de senaste kapitlen och min fantasi är lite avtrubbad nu. Men som sagt, får jag bara en lösning på hur jag ska komma vidare på ett vettigt sätt så är ju som sagt de sista kapitlen fram till Epilogen redan skrivna, de behöver bara rättas och skrivas om lite. Sedan är allt klart, mer eller mindre ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0