Mycket nytt under solen

Mycket har hänt. Ja ett nytt år har börjatm ett nytt förlovande år. Och jag har flera saker att berätta.
Dock så är de så olika att jag får ta dem en i taget.
Så Jag börjar med den största och viktigaste.


Jag är gravid!


Detta har jag i och för sig vetat sedan den tjugonde November men jag och min sambo Calle beslutade att hålladet hemlig för våra familjer fram till jul. Och eftersom min familj har "datorvana" ;) så insåg jag att det var bäst att inte skriva något om det i min blogg förrän vi hade berä'ttat för alla.

Allyså:

Första dagen på senaste mensen 19/10

Ägglossning beräknad 3/11

plussade 20/11 BIM +4

Beräknad förlossning 25/7 2008

graviditetsuträkning



http://babystrology.com/tickers/

Det är så spännande, och så läskigt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till ibland. Tankar som "Vad i hela friden har jag gett mig in på?" och "Klarar jag av att vara mamma? Är jag redo?" snurrar i huvudet.
 
Jag är trött och grinig som västa PMSen och mår illa, nästan ständigt. Men det hör till, och alla (barnmorskan och mina vänner som själva har barn eller är gravida) säger att det kommer gå över och brukar gå över kring vecka 13.

Jahap. Nästa vecka ska jag på mitt läkarbesök, och då får jag fråga om alergimediciner eftersom våren snart närmar sig och med den hösnuvan.
I mitten på Februari ska jag på ultraljudet och det är nog det som är mest spännade just nu. Dår får man ju se att det verkligen är något där innte, något som lever och som har ett hjärta som slår!

Det är ju svårt att tro, att acceptera att jag är gravid. I början var det ofta som jag glömde bort det, men jag tänker på det allt mer nu. Dessutom ska jag ju som sagt på ultraljudet om nästan en månad och kring det kommer även magen att börja växa, och då kommer det inte vara lika lätt att förneka längre.


Ja, det va rmin stora nyhet.
Jag återkommer i dagarna om min Lanzarote resa och mina åsikter om Sagan om Klanen Otori

Kommentarer
Postat av: linda

Grattis till graviditeten! =D

2008-01-09 @ 14:07:58
URL: http://angelinside.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0