BF+2

Jaha, nu är det nästan två veckor sedan jag skrev något. Varför? Ja, de tär inte det att jag inte haft något att skriva direkt. Såg ju exempelvis Prins Caspian förrförra helgen och kunde ha skrivit om den, läste ut Jadetronen i förra veckan och kunde ha skrivit om den. Men jag har bara inte orkat. Och så är det.

Just nu är jag bara så less på allt. Allt är tråkigt, allt är segt och inget är kul. Detta beror mest på att jag har gått över tiden. Det är i och för sig bara två dagar än så länge, men det är ändå helt förjävla tråkigt. Särskilt med tanke på att jag inte gjort annat än väntat de senaste två veckorna. Det är ju på gång, allt är färdigt. Men ändå så dröjer det. Jag har haft tecken på att det var på gång sedan för två veckor sedan men ändå dröjer det.
Grymt jobbigt är vad det är för det enda man gör nu är att vänta, vänta och vänta. Jag vill bara ha ut ungen så att livet kan gå vidare. Jag är trött på att vara gravid! Trött på att vara stor och otymplig, trött på att må dåligt på morgonen, trött på att ha ont i knäna, fötterna, benen, ryggen och händerna. Trött på allt i hopa!
Jag vill ha min bebis!

Och jag som klarat mig från bristningar...ända till nu! Bara för att jag går över tiden så får jag bristingar!

Jag fattar inte vad som är fel. Ungen är klar! Huvudet är fixerat, men har sjunkit ned. Jag har små förvärkar nästan hela tiden och ändå händer ingenting!
Jag vill bara gråta men klarar inte ens av det för jag är så led på allt.

Jag vet att den tiden som sätts av barnmorskan inte är ett fast "leverans" datum, men vi har väntat i nio jävla månader nu. Jag orkar inte längre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0