Bye bye jobb

Ja, nu är det fem arbetsdagar kvar (jobbar helgen, usch) sedan har jag två veckors semester innan min föräldraledighet börjar i juli. Det ska bli så skönt att ha ledigt. Jag behöver verkligen vila, och sova. Och så har vi så mycket som måste ordnas, kläder och gosedjur som måste tvättas, BB-väskan måste packas.  Sedan har jag ju min uppsats som måste skivas om, mina romaner som jag vill titta på och skriva på ja...det är fullt upp. Och dessutom ska jag hinna vila :)
Men i vilket fall, det ska bli skönt att få ledigt från jobbet. Jag känner att mitt tålamod blir allt sämre och sämre. Jag blir till och med arg på kunder som är trevliga, men sega.
"Du går in på Internet sidan..."
"Ska jag använda den på Internet?"
"Brukar du använda dig av Internettjänsten?"
"Jo... Så du menar att jag ska använda den på Internet?"
*suckar*
Och häromdagen blev jag arg på min svärmor, och hon var inte ens jobbig, jag blev bara irriterad för att hon pratade om en och samma sak, helt omotiverat så störde det mig. Men jag fick i varje fall inget utbrott på henne.
Nej, mycket vila och umgänge med vänner, det ska nog få mig att bli uppvilad inför det som komma skall.

Det tråkiga med att lämna jobbet är att jag kommer att sakna det. Inte min arbetsuppgift utan mina arbetskamrater.
Hittills i mitt liv har jag haft en väldig tur med just arbetskamrater, jag har alltid haft bra sådana och alltid kommit bra överrens med dem och tyckt om dem. Jag hade aldrig stått ut så här länge om jag hade haft dåliga arbetskamrater och inte trivts.  Trivsel är det viktigaste för mig, att man trivs med sina arbetskamrater och sina chefer. Det är ju dem som man ser varje dag. Det ska till en grymt bra lön för att jag ska stå ut på en arbetsplats där jag inte trivs. Det bestämde jag mig för när jag jobbade på ett äldreboende; Man ska inte gå till ett jobb där man mår dåligt av att vara. Då är det bättre att sluta och försöka hitta något annat.

Hur som helst, det kommer att vara tråkigt att inte kunna komma tillbaka hit efteråt. Det är ju bara ett projekt och det lär vara över när min föräldraledighet är klar.
 Men men, om jag fortsätter att söka jobb via Manpower så kan det hända att jag träffar i alla fall några av dem igen.


Nåja, till fredag har jag i alla fall något att se fram emot. Jag vann budgivningen på ett Pilgrim halsband på Tradera. Jag fick ge lite mindre än hälften av vad de tar för det i affären. Så det var ett klipp som jag är nöjd med. Dessutom var det ett halsband som jag har spanat på hela våren så jag är verkligen nöjd med mitt köp.

                                        halsband, pilgrim, serie noveau


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0