It's official, I'm a Nerd!

Nu är det officiellt, nu är det ute i det öppna, nu är et dags för erkännandet: Jag är en Nerd. En riktig ärkenerd (eller nörd om man så vill).

Nog har jag vetat att jag var en nerd ända sedan jag för nästan tio år sedan började köpa kartor över Discworld och sedan dess har min nerdhet ökat och minskat över åren, beroende hur pass nerdig jag har kunnat vara.

Eller vad sägs om kartorna över DiscWorld, ett halsband med piratguld ur filmen Pirates of The Carribbean, en massa Star Wars figurer, Drakar i alla dess former, en ring i mässing föreställande Ringen från Sagan om Ringen trilliogi (ok den vann jag i en tävling, men jag känner mig jävligt cool över den). Slutligen: sittandes inne med diverse meningslös information om saker som de flesta skulle skaka på huvudet över att någon total nerar sig i.

Mitt senaste utslag av nerdhet uttryckte sig i min glädje över att en kommentar som jag skrivit till en krönika på metro.se sedan blev publicerad tillsammans med sagda krönika i den tryckta tidningen!
Jag tänker inte säga vilken krönika det var, eller vilken dag som denna krönika publicerades (dock ej idag).
Men jag blev helt till mig och visade (nästan) alla jag kände detta. Lite pinsamt är att min kommentar ser ut att vara lite av "nu ska jag tala om för dig hur det ligger till"-slaget. Men, gud, jag är tyvärr sådan. Jag har drag av att bli lite messersmith ibland.

Jaja, humor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0