MissBimbo och Facebook

Det finns webbsidor och det finns webbsidor.
Genom en artikel på aftonbladet blev jag nyfiken på siten Missbimbo.com.
En egentligen mycket kvinnoförnedrande site där man har en liten Bimbo, en tjej som man ska klä, sminka, skaffa jobb, lägenhet och pojkvän till så att hon är glad, får mycket Bimbo Attityd och bli den bästa Bimbon.
Man kan även spela olika spel för att tjäna Bimbo Attityd, Bimbo Dollar och IQ.
Det hela är mycket larvigt och så långt som till bantningspiller och plastikoperationerna som man kan köpa sin Bimbo så tycker jag som en självsäker 27 åring att det är ganska kul och harmlöst.
Men jag vet inte om jag hade uppskattat att min 11-15 åriga dotter spelade detta, inte utan att ta ett ordentligt samtal med henne om självrespekt, självbild och kvinnlighet.

Hur som helst, min Bimbo har fått bimbo-cred! Detta är poäng som man kan ge varandra ifall man tycker att någon bimbo ser häftig ut.


Jag tror att det måste ha hänt efter att jag gav henne rosa hår ^^ Men jag blev genast lite glad, och skämdes samtidigt för att det gladde mig så att få uppmärksamhet från udda människor, i skiftande ålder men säkert genomsnitt 15 åringar, på nätet som diskuterar hur fult de tycker att det är med hög midja på byxor. 
Men man drabbas av lite skadeglädje varje gång som man vinner en Bimbo-utmaning.
Fråga mig inte vad dessa utmaningar går ut på eller vad som bestämmer att man vinner förutom vilken nivå man är på. Men jag har vunnit 101 st i dagsläget och det får mig att känna att min Bimbo är lite cool.

Larv är vad det är, men jag har i varje fall kul!



Facebook då?

När jag ändå nämner det i titeln till detta inlägg får jag väl ta upp den också.
Jo visst hänger jag där ibland. Tycker väl inte att den sidan är så där jättekul, men jag begriper mig på den mer än vad jag begriper mig på myspace.
Jag vet att jag har för mycket grejer på min profil, men orkar inte rensa.
Det finns ju fåniga saker som man kan göra (tester) och fåniga klubbar och annat som man kan gå med i.
Det mest humoristiska som jag sett på siten var när man kunde bli Fan till en Fan (fläkt), http://fan.jottit.com/.
Det tyckte jag var grymt roligt och blev genast fan. Jag vet inte om den som skapat den klubben eller om de andra medlemmarna tycker att det är lika roligt eller ens rolig på samma sätt som jag. Men jag tycker att det var klar humor, och lite humor har aldrig skadat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0