Björnbär!

Sedan det blev för sent på året för hallon har min son varit mycket olycklig och upprörd varje gång som vi gått längs åvägen. Han var upprörd för att han inte fick en ny näve färskplockade bär i sina små händer varannan meter.  
Men i veckan upptäckte jag en jättelik björnbärsbuske, och min son är åter lyrisk. Vilket i och för sig resulterar i att han kommer grina varje gång vi går längsåvägen och han inte får nya bär att äta hela tiden ^^


Björnbär i hink


Men jag var och plockade en halvliter björnbär, och några gråsuggor, i kväll. Det fick mig att fundera över en sak: Om nu björnbärsbusken vill sprida sina frön genom bär...varför har den då en sådan ogenomtränglig spärr av så väl korta som långa, vassa och krökta taggar som ingen kan ta sig igenom utan en rustning?

Humm... men björnbär är ändå gott och i morgon ska jag göra paj på dem! Woho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0